Klachten en geschillen

Het kan voorkomen dat u, ondanks dat wij ons best doen u zo goed mogelijk te helpen, toch niet tevreden bent over onze dienstverlening. Het is belangrijk dat u ons dat laat weten, zodat wij ervan kunnen leren.

U kunt onder andere ontevreden zijn over de gang van zaken bij de start (intake) of het eind (afsluiting en evaluatie) van een behandeling, u kunt ontevreden zijn over het gedrag van een hulpverlener of andere betrokkenen of over praktische zaken, zoals informatie over het verloop van de behandeling of de vergoeding van de behandeling.

Uw klachten en opmerkingen worden – als u dat wilt – vertrouwelijk behandeld: LAS Psychologie heeft een onafhankelijke klachten functionaris, die niet in dienst is bij LAS Psychologie en daarom onafhankelijk kan oordelen.

U kunt uw klacht of kritische opmerking telefonisch of via mail indienen (zie verderop voor het mailadres). U kunt ook iemand anders machtigen om namens u een klacht in te dienen.

Stappen voor het indienen van een klacht
1. Allereerst is het verstandig om uw klacht of onvrede te bespreken met de betrokken medewerker. Vaak kan iets in een persoonlijk gesprek al worden verhelderd en opgelost. Indien u er samen niet uitkomt, gaat u naar de volgende stap.
2. U benadert de onafhankelijke klachtenfunctionaris, die zal bemiddelen tussen u en de betreffende medewerker. De klachtenfunctionaris, Henk Kempff, is te bereiken via het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Via het secretariaat kunt u ook zijn telefoonnummer opvragen. Als de klachtenfunctionaris en u niet tot een oplossing komen, kunt u de volgende stap zetten.
3. Zorginstellingen dienen naast een klachtenfunctionaris, ook te zorgen voor een officiële geschillencommissie. Voor cliënten in de zorg en dus ook in de GGZ die ouder zijn dan 18 jaar, is dit geregeld in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). LAS Psychologie heeft zich aangesloten bij DeGeschillenComissieZorg (de aanvraag is nu nog in behandeling), waar u uw klacht via de website of via e-mail kunt indienen. Zie hun website voor meer informatie. Het indienen van een klacht bij deze commissie kan kosten met zich meebrengen, maar als uw klacht gegrond wordt verklaard, krijgt u de kosten terug.
Meer informatie kunt u vinden in onze klachtenregelingen geschillenregeling.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met het secretariaat van LAS Psychologie, te bereiken op tel. 013-5453483 (maandag t/m donderdag tijdens kantooruren).